GENIJALNA IDEJA MATEJA GROZDANOVIĆA IZ BATRINE – DVIJE GODINE RAZVOJA I MODULARNI STOLOVI ĆE SE PROIZVODITI U HRVATSKOJ
Zasigurno ste već pročitali negdje u medijima o genijalnoj ideji mladića Mateja Grozdanovića iz Batrine, koji je osmislio modularni stol primjenjiv u svim prostorima. Dvije godine utrošio je on i njegov tim u razvoj a ovih dana započeli su Kickstarter kampanju Modulosa, što je korak do serijske proizvodnje.
Nekoliko stvari fascinira kod ovog mladog genijalca. Nedvojbeno ideja je zaista genijalna. Međutim Matej je svoje zaštićeno intelektualno vlasništvo mogao prodati nekom od europskih ili svjetskih proizvođača namještaja. Nije to učinio. Odlučio se za proizvodnju u Hrvatskoj. Fascinantno je i njegovo poimanje globalnog tržišta ali i pristup marketingu i marketinškoj kampanji. Njegovo razmišljanje o domaćim resursima koji se prodaju kao jeftina sirovina a kojima se mogu postići deseterostruke cijene dodanom vrijedošću u dizajnu i proizvodnji, zrelo je razmišljanje koje bi se konačno trebalo početi provoditi u djelo i u našoj zemlji.
Odlučili smo vam prenijeti članak portala Index u kojem Matej slikovito priča o ovoj temi:
Pokretanje proizvodnje u Hrvatskoj, s obzirom na loše uvjete poslovanja, ne čini se baš kao dobra ideja, no Matej Grozdanović, konstruktor Modulosa – modularnog stola koji se može slagati prema karakteristikama prostora, odlučio se upravo na taj korak.
Matej Grozdanović je iz obitelji koja se desetljećima bavi drvom. Pradjed, djed i otac su stolari, a na ideju za ovaj proizvod došao je iz potrebe. Živi kao podstanar, što podrazumijeva i češća seljenja. Bio mu je potreban kvalitetan stol na kojem bi držao računalo, gadgete i imao nekakvo rješenje za silne kablove. S obzirom na to da su se bave drvom, takav stol mogli su sami napraviti, no problem je što kada bi se taj stol morao preseliti u novi stan. Bi li odgovarao dimenzijama? Odgovor je pronašao u modularnom stolu.
“Osnovni elementi Modulosa su njegovi moduli – drvene ploče, koje se mogu spajati i tako oblikovati individualno prilagođen radni prostor. Uz raznovrsnost raspoloživih modula, uvijek je moguće dobiti radnu površinu koja je idealna za vlasnika, čak i ako se odluči potpuno preurediti prostor, preseliti se u novi stan ili nabaviti novi uređaj koji se ne uklapa u postojeću radnu površinu stola. Svaki modul ima mogućnost spajanja nogu na sva četiri ugla i spojiv je s drugim modulima sa sve četiri strane, zbog čega je moguće module proizvoljno rasporediti na površini. Time se omogućuju razne kombinacije – od raznih duljina stolova, preko raznih oblika radne površine pa sve do raznih visina nogu. Uz to, modularan dizajn ima još jednu veliku prednost – moguće je proizvesti module s različitim funkcijama, od raznih dockova za uređaje, ugradnje tehnologije poput bežičnog punjača za uređaje ili USB huba te raznih dodataka poput nosača za kablove”, pojašnjava Matej.
Nakon dvije godine rada na razvoju Modulosa, ovih dana pokrenuta je i kampanja na Kickstarteru, kojom se želi prikupiti 30 tisuća dolara kako bi se startala proizvodnja.
“Tijekom Kickstarter kampanje bit će moguće naručiti razne kombinacije modula, od samo jednog modula s pripadajućim nogama koji može poslužiti kao mali stolić ili noćni ormarić pa sve do velikih radnih stolova koji se sastoje od 8 ili 10 modula s pripadajućim nogama. Pritom će cijene tijekom Kickstarter kampanje biti znatno niže od krajnje tržišne, a Hrvatima će se omogućiti naručivanje ograničenih količina uz još povoljniju cijenu, pa tako možete naručiti set od 6 modula s pripadajućim nogama za 649 dolara, ili set od 8 modula za 799 dolara”, kaže Matej.
Amerikanci zainteresirani za ulaganja
Za sada ne traže investitore, jer žele proizvod testirati kroz ovu kampanju, no interes postoji i to čak iz SAD-a. No Matej, koji je iz Batrine, mjesta u Brodsko-posavskoj županiji, kaže da proizvodnja mora ostati u Hrvatskoj.
“Ako kampanja bude uspješna, pokušat ćemo maksimalno odraditi sami kroz ulaganje novca koji uprihodimo. Idemo korak po korak, bez zalijetanja. Imali smo već nekoliko zainteresiranih ljudi iz SAD-a koji su bili spremni na investiciju, no htjeli smo prije toga testirati proizvod na tržištu i ako se pokaže uspješnim u slučaju investicije osigurati što bolje uvjete, kao i daljnju kontrolu nad projektom – jedna od ključnih stavki je da proizvodnja Modulosa od punog drveta mora ostati u Hrvatskoj, uz naravno iznimno visoki standard kontrole kvalitete”, kaže Matej.
U projekt je kao suosnivač i direktor za prodaju i logistiku uključen i Ezra Nazareth, Amerikanac s velikim menadžerskim iskustvom. Osim njega, u projekt su uključeni i Matejeva djevojka Katarina Galić, te otac Dražen, koji je stup proizvodnje. Podršku im daje i Panonski drvni centar kompetencija koji kao projekt financiran novcem EU radi na povećanju konkurentnosti proizvođača.
“Dio teama je i Ezra, koji je ujedno i partner u Modulosu. Ezra mi je inače prvo bio klijent za kojega sam radio usluge dizajna, nakon čega smo popričali o Modulosu i uskoro i ostvarili partnerstvo i otvorili tvrtku u SAD-u koja će se tamo baviti prodajom Modulosa. Katarina je moja djevojka koja inače radi kao voditelj društvenih mreža za jednu tvrtku pa je bilo apsolutno prirodno da nam se pridruži i pomogne oko toga segmenta. Dražen je moj otac, čovjek koji mi je usadio ljubav prema stvaranju vlastitim rukama i drvetu kao materijalu, stolar s 30 godina iskustva (djed i pradjed su također bili stolari). On je ključan za inženjering i kontrolu kvalitete. Uz njih moram spomenuti i partnere iz Panonskog drvnog centra kompetencija, jednog fantastičnog projekta sufinanciranog od strane Europske Unije. Ekipa na čelu s direktoricom Ivanom Filipović je nevjerojatno spremna pomoći, prepuna entuzijazma i znanja. Pritom imaju i vrhunsku opremu, pa tako kod izrade i testiranja Modulosa koristimo najmodernije CNC strojeve, 3D skener i kamere, sustave testiranja i praćenja lomova…”, kaže Matej.
Izvozimo za 5, ono što bi mogli prodati za 50 eura
Drvna industrija u Hrvatskoj, do sada se vrlo često svodila na izvoz sirovina i poluproizvoda, koji su se onda kao namještaj, po višestruko većim cijenama vraćali u zemlju. Projekti poput ovog mogli bi to promijeniti.
“Mislim da promjene ulaze u industriju, ali na mala vrata i polako. Dosta velikih, starih proizvođača kao da još nije shvatilo moć brandinga i produkt dizajna. Imamo izniman broj mladih, talentiranih produkt dizajnera koji čekaju svoju priliku, dok s druge strane imamo neke proizvođače koji nisu korjenito promijenili i modernizirali liniju proizvoda praktički desetljećima. Mislim da bi spajanjem tih mladih talenata s proizvođačima, ali uz pravi partnerski pristup bez podcjenjivanja, moglo doći do velikog napretka. Panonski Drvni Centar Kompetencija već radi na tome. Osobno zamišljam nekakav oblik produkt dizajn inkubatora kao najbolje rješenje, gdje će mladi dizajneri moći steći pravo iskustvo i povratne informacije od ljudi koji zapravo proizvode niz godina. Takav inkubator bi mogao plasirati manje ili veće serije proizvoda pod zajedničkom oznakom, možda uključiti i dizajnere, video producente i PR stručnjake i plasirati na Kickstarter ili druge platforme. Ono što je sigurno – trenutno izvozimo drvnu sirovinu i kubikažu ekvivalentnu kubikaži sirovine u jednom našem modulu prodajemo za 5, 10 ili 20 eura. Mi je želimo plasirati na inozemna tržišta za deseterostruki iznos”, kaže Matej.
Izvorni tekst možete pročitati OVDJE.
Fotografija i tekst: indeks.hr
Najnoviji komentari